گازرسان_ طی 29 ماه گذشته بیش از 68 هزار و 800 نفر از کارکنان قرارداد موقت، پیمانکاران و مشمولین بندهای «و، د» در شرکت ملی گاز ایران ساماندهی شدند.
آرین نصیری، مدیر مهندسی ساختار شرکت ملی گاز ایران سازماندهی کارکنان و مشمولین استخدامی شرکت و بررسی و بازنگری سازمانهای مختلف شرکت ملی گاز ایران را از جمله مهمترین اقدامات این مدیریت در دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: در موضوع ساماندهی کارکنان قرارداد مدت موقت، براساس تکالیف ابلاغی به شرکتهای تابعه وزارت نفت، جمعاً 7138 نفر از همکاران در شرکت ملی گاز ایران ساماندهی شدند و بررسی سوابق کاری و تحصیلات کارکنان در انطباق با مشاغل نیز در دستور کار است.
وی ادامه داد: در رابطه با ساماندهی مشمولین بند (د) تکالیف ابلاغی در خصوص تبدیل وضعیت مشمولین، جمعاً به تعداد 11945 سمت و در رابطه با ساماندهی مشمولین بند (و) تکالیف ابلاغی در خصوص تبدیل وضعیت مشمولین، جمعاً به تعداد 1445 سمت و نیروهای پیمانکاری 48287 سمت محقق شد.
نصیری در ادامه، به دستاوردهای ساماندهی کارکنان اشاره کرد و گفت: شفافسازی اندازه دقیق سازمان و شناسایی تمامی شاغلین سازمان از جمله کارکنان رسمی، قراردادی، بند «و»، بند «د» و نیروهای پیمانکاری و احصا و ابلاغ اندازه سازمان 24 شرکت گاز استانی، شرکت انتقال گاز و پارس جنوبی و در دست اقدام بودن اندازه مابقی شرکتها ازجمله اقدامات پراهمیت این مدیریت طی 29 ماه گذشته بوده است.
مدیر مهندسی ساختار شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه 15 مورد بررسی و بازنگری کلان صورت گرفته که شامل بررسی و بازنگری سازمانهای موجود است، گفت: طی این مدت، تأیید نهایی برای تمامی این سازمانها گرفته شده و تنها سازمان بهرهبرداری با رویکرد اشراف نظارتی است که تعيين نقشهاي حاكميتي و طراحي الگوي جامع ساختار انجام و پس از تأیید مدل در این مدیریت، به منظور تصویب نهایی به اداره کل تشکیلات و روشها ارسال شده است.
نصیری در پایان، گفت: برنامهریزی و اقدام بهمنظور حفظ و بهبود جایگاه شرکت ملی گاز ایران و وزارت نفت در میان دستگاههای اجرایی کشور در سطح دستگاهی و ملی در قالب ارزیابی جشنواره شهید رجایی به عنوان متولی و راهبر مباحث ارزیابی و استقرار کامل چرخه مدیریت بهرهوری در سطح شرکت ملی گاز ایران و شرکتهای تابعه همگام با سازمان ملی بهرهوری ایران، دو اقدام مهم دیگری است که از سوی این مدیریت طی این مدت در دستور کار قرار گرفته که آوردهای آن، بهبود سطح خدماترسانی و پاسخگویی در شرکت است؛ ضمن اینکه این مهم، موجب افزایش رضایتمندی مردمی از طریق رفع چالشهای شناسایی شده در حوزههای مختلف شده و از این رو، ما شاهد ارتقا بهرهوری در سطح ملی و شرکتهای تابعه هستیم.