گازرسان_ شرکت گاز استان یزد در هشتمین دوره سنجش سلامت اداری شرکت ملی گاز ایران موفق به کسب رتبه برتر شد.
مدیرعامل شرکت گاز استان یزد با تأیید این خبر گفت: طبق اعلام امور بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت ملی گاز ایران و با عنایت به نتیجه حاصل از بررسی مدارک و مستندات واصله از سامانه جامع سلامت اداری و نیز استعلام های بعمل آمده از واحد آموزش و امور تخلفات شرکت ملی گاز و سایر واحدهای نظارتی، این شرکت با کسب امتیاز 96.49 در بین 31 شرکت گاز استانی در سطح برتر قرار گرفت.
سعید عقلی با اشاره به نقش سلامت اداری در کارآمدی دستگاه های اجرایی، از ساختار نظام اداری و پیشگیری و مبارزه با فساد به عنوان مهمترین عوامل تاثیرگذار در سالم سازی نظام اداری نام برد و تصریح کرد: ما در شرکت گاز استان یزد سعی نمودیم ضمن پرداختن به موارد فوق و با توجه به اهمیت فرهنگ سازمانی و جو حاکم بر شرکت به عنوان محل تبلور باورها، ارزش ها و رفتارهای سازمانی، مولفه های ایجاد کننده سلامت اداری را مورد بررسی قرار داده و سازمان را در یک مسیر موازی به منظور دست یابی به سلامت و تعالی سازمانی هدایت نماییم.
وی در ادامه کسب این مقام ارزنده را حاصل برنامه ریزی مناسب و مساعدت و همکاری مدیران و کلیه کارکنان دانست و یادآور شد: به منظور تقویت نقاط بهبود و شناسایی نقاط ضعف و اتخاذ تدابیر لازم جهت تدوین و اجرای برنامه ها و پروژه های بهبود، نتایج بدست آمده در کمیته سلامت اداری مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا با ریشه یابی مبانی موجود و اصول مربوطه، اقدامات لازم در این خصوص صورت بپذیرد که از جمله آنها می توان به بازنگری در اهداف، رسالت ها و تشریح روشن حدود وظایف و ماموریت های و همچنین آموزش قوانین و مقررات و نظارت بر حسن اجرای آنها نام برد.
گفتنی است شرکت ملی گاز ایران در راستای برگزاری هشتمین دوره سنجش سلامت اداری و بر اساس الگوی تدوین شده اقدام به ارزیابی و رتبه بندی شرکت های گاز استانی بر اساس مدارک و مستندات موجود در شاخص های آموزش، قانون گرایی، شفافیت، پاسخگویی، شایسته سالاری، انضباط اداری و مالی، الگوی مصرف و بهره وری، استقرار و توسعه سامانه های الکترونیک و فن آوری های نوین و در نهایت نظارت و کنترل داخلی کرد که شرکت گاز استان یزد موفق به کسب رتبه برتر شد این در حالی است که این شرکت طی سال های گذشته همواره جزء برترین ها و حائز رتبه اول بوده است.