گازرسان_ مساله رضایت شغلی کارکنان، یکی از موضاعات مهم سازمانی است که مدیران باید به آن همواره توجه داشته باشند. افزایش انگیزه کارکنان در هر حوزه کاری، نتیجه مستقیم در افزایش بهرهوری آنها دارد. برای دستیابی به این هدف مهم، شناخت و اندازه گیری عوامل موثر در ارتقای انگیزه و رضایت شغلی در هر سازمانی، اهمیت بالایی دارد و میتواند مدیران را در تحقق اهداف سازمان یاری دهد. در همین راستا شرکت گاز استان تهران، از این امر مستثنی نبوده و طبق روال هر ساله نظرسنجی از کارکنان صورت پذیرفته است.
دکتر سعید توکلی، مدیرعامل شرکت گاز استان تهران؛ در این زمینه گفت: سنجش رضایت کارکنان و کانالهای ارتباطی، همانند سال های گذشته در بازه زمانی 27 آذرماه تا 18 دی ماه از طریق سامانه نظرسنجی در بستر اینترانت صورت پذیرفت.
وی ادامه داد: به منظور افزایش صحت نتایج و استفاده بهینه از سامانه و پوشش بیشتر کارکنان و گزارشدهی بهتر آن از فرمول «کوکران» با ضریب خطای 4 درصد استفاده شده است.
دکتر توکلی، در خصوص نحوه شرکت در این نظرسنجی افزود: به 504 نفر از همکاران که از مناطق و نواحی و واحدهای ستادی ساختمان ایرانشهر و ولیعصر به روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی به تفکیک نوع استخدام، جنسیت و… انتخاب شدند، توکن (رمز عبور یکبار مصرف منحصر به فرد) داده شد که در این نظرسنجی شرکت کنند.
وی اظهار کرد: از 504 توکنی که برای شرکت در نظرسنجی صادر شده بود، 399 نفر از همکاران در این نظرسنجی شرکت کردند که این مهم بیانگر مشارکت حدود 80 درصدی کارکنان است.
دکتر توکلی تاکید کرد: نتیجه این نظرسنجی حاکی از رضایت بیش از 70 درصدی کارکنان بوده که نسبت به سال گذشته 10 درصد رشد داشته است.
مدیرعامل شرکت گاز استان تهران، در پایان اشاره کرد: پرتال داخلی شرکت از دید کارکنان، طبق نظرسنجی صورت گرفته در کانالهای ارتباطی رتبه اول را کسب کرد.