گازرسان_ چهارمین دوره ارزیابی و پایش میدانی عملکرد GISشرکت گاز استان یزد با حضور تیم ارزیابی مدیریت گازرسانی شرکت ملی گاز ایران صورت پذیرفت.
مدیرعامل شرکت گاز استان یزد در جلسه افتتاحیه از GIS به عنوان یک سیستم هوشمند و یار کمکی سازمان در جهت ارائه خدمات مطلوب و همچنین پیشبرد سریع و دقیق امور نام برد که درک صحیح و بهره گیری از امکانات و نرم افزارهای مرتبط با آن می تواند تأثیر بسیار مثبتی در عملکرد سیستم داشته باشد و بر همین اساس همواره استفاده از GIS در راستای هوشمند سازی خدمات به عنوان یکی از سیاست های مهم این شرکت مطرح بوده است.
در بخش دیگری از جلسه دکتر ابراهیم خلیلی به عنوان سر ارزیاب، ضمن تشریح شیوه ارزیابی گفت: با توجه به فرهنگ سازی صورت پذیرفته در سال های گذشته به منظور نهادینه کردن مباحث مرتبط با GIS و پیشرفت سازمان ها در این خصوص، هدف ما در این دوره بررسی کیفیت انجام کار و چگونگی برداشت اطلاعات و همچنین بهره برداری از قابلیت های GIS توسط واحدها و در لایه های مختلف سازمان بوده و نکته حائز اهمیت، دقت در برداشت اطلاعات و چگونگی استفاده از آنها می باشد.
در ادامه علی اکبر میدانشاهی به تشریح عملکرد این شرکت در زمینه GIS پرداخت و گفت: با توجه به اینکه گاز استان یزد با بهره گیری از کارشناسان خبره، از پیشگامان این عرصه در سطح شرکت ملی گاز ایران بوده لذا در حال حاضر ما نسبت به پیاده سازی قابلیت های GIS در بخش های مختلف از جمله امور بهره برداری، بازرسی فنی، اجرای طرح ها، گازرسانی به صنایع، برنامه ریزی و کنترل، مدیریت شبکه، آمار بر خط و به طور کلی لایه های مختلف شرکت اقدام نموده ایم که نتایج ارزنده ای را به همراه داشته و موجب سهولت و سرعت در انجام کارها و ارائه خدمات مناسب شده است.
پس از جلسه افتتاحیه، برنامه ارزیابی به مدت یک روز با برگزاری جلسات متعدد و حضور ارزیابان در واحد GIS و همچنین برخی از واحدهای شرکت از جمله زیر مجموعه امور بهره برداری و همچنین امور مهندسی و اجرای طرح ها ادامه یافت که دکتر ابراهیمی؛ ارزیاب ارشد تلاش های صورت پذیرفته توسط واحدهای مربوطه و مجموعه شرکت گاز استان یزد و به صورت خاص حمایت های مدیرعامل گاز یزد را شايسته تقدير دانست و ابراز امیدواری کرد: ماحصل ارزيابي صورت گرفته به يادگيري هاي مشترك منتج گردد ضمن اینکه نتیجه ارزیابی صورت پذیرفته متعاقباً اعلام خواهد شد.