در راستای اهداف مورد تاکید در دولت یازدهم در زمینه توسعه دولت الکترونیک و اقتصاد مقاومتی و مبارزه با فساد اداری، سامانه تدارکات الکترونیکی دولت که به اختـــصار (ستاد) نامیده می شود درشرکت گاز استان اصفهان مورد استفاده و طی جلسات توجیهی به ابهامات و پرسش های مطرح شده دراین زمینه پاسخ داده شد و از طریق اجرای دوره های آموزشی تخصصی به نحو مطلوب تبیین خواهد شد.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، با بیان اینکه اجرای بی نقص سامانه تدارکات الکترونیکی دولت برای همه دستگاه های اجرایی تکلیف شده است، در خصوص این طرح در شرکت گاز استان،گفت: برابر قانون و مقررات و نیز فراهم شدن زیر ساخت های لازم، انتخاب پیمانکاران، مشاوران و مناقصات در این شرکت از طریق سامانه ستاد انجام خواهد شد.
سید مصطفی علوی، با اشاره به اینکه، استفاده از سامانه ستاد، یک برنامه الزام آور بوده و ارگان های دولتی مکلف شده اند تا معاملات شان از طریق این سامانه ها به انجام برسانند،گفت: شفاف سازی، کاهش هزینه ها، استاندارد سازی، کنترل هوشمند آیین نامه ها، تسهیل در نظارت، کاهش احتمال تجدید یا لغو شدن مناقصه ها و مزایده ها از جمله اهداف این سامانه محسوب می شود.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان. گفت: سامانه ستاد سیستمی به منـــظورانجام معاملات دستگاه های اجرایی در بستــر وب می باشد که دستگاه های اجرایی را با توجه به آیین نامه اجرایی مصوب هیات وزیران،قادر می سازد تمامی مراحـل خریدهای خود را بصورت غیر متمرکز و از طریق سیستم یکپارچه انجام دهند و تمامی خریدهای خود را از طریق بستر این سامانه انجام می دهند و ذیحسابان دستگاه ها نیز پرداخت خریدهای انجام شده را منحصراً در صورت محقق شدن خرید از طریق این سامانه تایید می نمایند و دستگاه های نظارتی نیز برعملکرد سازمان های دولتی در زمینه معاملاتی که صورت می دهند از این طریق نظارت عالیه خواهند داشت
علوی، همچنین افزود: محرمانگی در قیمتها، مزیت دیگری است که از طریق این سامانه محقق می شود، به این صورت که قیمت ها تنها توسط دستگاه مناقصه گزار یا مزایده گزار و فقط در زمان مشخص شده قابل رویت است.